Skip to content

2312…

Noiembrie 1, 2007

 

   2312..

 

Trista imagine reflexia zambetului meu in oglinda… Caci  daca maine as da Extemporal cu subiectul Fericire,  incompleta si mai mult „furatadin povestile altora decat din experienta proprie mi-ar fi relatarea…
 In fiecare zi, supusi greselii,  suntem victimele propriilor noastre alegeri. Iar la sfarsit parca pe toti peretii stau agatate imense afise  in care scrie, cu caractere de 72 – “Loc de dat cu capul”…  Un pic cam tarziu ce-i  drept,  realizam ca-s pentru noi… Constiinta a fost responsabila cu decorarea.
Ca-ntr-o imensa lupa, in prezenta luminii naturale, majoritatea lucrurilor stralucesc indeajuns sa observi cu acuratete detaliile…
  Atunci cand  ranile provocate de cuvintele altora ne  lasa amintiri in fata carora nici timpul nu mai poate actiona ca balsam  si nimic nu pare sa poata oprii durerea , ne juram ca a fost pentru  ultima oara. E ciudat insa cum de fiecare data descoperim noi limite ale suportabilitatii emotive…
Singura neinscrisa inca in  vreo evidenta a bolilor cronice sau pentru care se cauta si astazi  medicamente si care stiu ca m-ar ucide este, negresit – Singuratatea. Incet, dureros si sigur…
 Pentru ca depind nebuneste de oameni, de prietenii mei, de prezenta lor… Recunosc.  Ca un microb caruia nu m-am putut impotrivii, bantuindu-mi fiinta, m-am inselat insa de atatea  ori…  Am incercat sa pastrez o evidenta , ca sa imi fie imposibil sa repet greselile . Insa am ars mica mea “arhiva” atunci cand Speranta m-a convins ca trebuie sa uit ca sa pot crede din nou… Numarul 2312  pe lista greselilor… Poate cea mai importanta, dar cu siguranta nu ultima. 
 Din adolescenta –  cand am pus esecul pe seama naivitatii unui suflet de copil,  pana astazi cand am fost silita sa recunosc , in ciuda eforturilor mele de a sustine contrariul, ca oamenii pot fi de o rautate perversa, chiar si fara motiv.
Ca aparentele de cele mai multe ori inseala stiam. Fusesem crescuta  sa inteleg astfel de realitati general valabile , in ideea ca odata acceptat acest adevar, mult mai putine imi vor fi dezamagirile. Insa refuzam sa cred poti fi luat drept prost daca esti prea bun, nebun daca iti sustii parerile chiar si impotriva morilor de vant sau o cauza pierduta daca mai astepti ca lucrurile sa sa indrepte pe fagasul cel bun intr-o zi…  Brusca  si iremediabil socanta mi-a fost ulterior  adaptarea la regulile vieti, atat de diferite  si de rigide in raport cu cele despre fusesem deja avertizata…
 Posesoare a  unei educatii bazate pe adanc inradacinate principii morale am simtit adesea ca ma aflu in pozitia unei piese dintr-un alt puzzle ce s-a ratacit in cutia nepotrivita… Dintr-o alta lume, pentru altfel de timpuri…
N-am inteles niciodata acele fiinte , denumite generic Oameni , care si-au petrecut viata judecandu-i pe altii si  care au ranit, in slujba propriei satisfactii, nevinovati…
Intrebari al caror raspuns imi mai macina inca spiritul ce se chinuie sa supravietuiasca se nasc la fiecare contact cu ei… Caci se ascund miseleste sub chipul celor pe care poate i-ai considerat candva prieteni, al oamenilor care pareau ca te vor sprijinii la greu, al celor care se mandreau ca iti vor intinde o mana cand lumea intreaga iti va inchide usa… Aceleasi minciuni. 
 Cat imi pare de rau nu pot masura acum in cuvinte. Nici cati oameni mi-au inselat asteptarile, cate greseli mai mult sau mai putin remediabile numara trecutul meu sau cate nerealizate inca sunt pe lista de asteptare… 
Imi doresc doar ca Speranta sa-si poata conserva  puterea de regenerare si Omul  sa  regaseasca drumul cel bun dupa ce a fost doborat la pamant…

 

 

 

 

 

 

No comments yet

Lasă un răspuns

