Skip to content

Unor Valentini…

Februarie 13, 2008
Pentru fiecare băiat dorit de toate fetele, există una care s-a plictisit deja de el.”

Iar pentru toate mândrele al căror nume s-ar traduce în engleză cu un cuvânt care se pronunţă ca şi cel pentru “plajă” (beach), exista cel puţin unul “ vopsit în culoare simpatică” îndeajuns de “deştept” ca să… ca să-şi merite soarta!

Din categoria “Nu am coadă iubito, dar dacă vrei neaparat găsesc una sa dau din ea cand alerg dupa mingea aruncată de tine” , intră-n scenă tipul de bărbat pe care l-am putea încadra generic la secţiunea “câine cu abilitati de locomoţie folosindu-şi numai 2 dintre membre”. Dă-i numai cinci minute şi-ţi va rezuma succint cele mai importante dintre miile de calităţi ale sale.  Ţi se va aduce la cunoştiinţă, deşi poate nu i-ai cerut niciodată informaţiile astea, cât e el de drăguţ, de bine crescut, că militează pentru pace, natură, legalizarea prostituţiei( e la modă şi chiar folositor unora!) sau protecţia pisicuţelor acelea micuţe călcate de maşini , ce crede el că e important în viaţă şi mai ales, cât e de dorit de toate fetele !

Faţa ta vădit plictisită nu-l convinge că nu te interesează şi tortura continuă. Iţi spune că e romantic şi ca iubita lui ar fi o femeie pentru care Sf. Valentin este în fiecare zi. “Rutinată?” te intrebi. Dar dupa numai două secunde te loveşte regretul că ai gândit cu voce tare, pentru că văzându-te nedumerită, se oferă el însuşi – cavalerul în armură strălucitoare, să te lamurească.

Făcând parte din categoria “cocoşeilor” cu un considerabil număr de “puicuţe” la activ, te linişteşte că vorbele sale sunt grăite din experienţă şi nu din auzite. Oau, lucky you ! Aşadar, iţi povesteşte cu lux de amănunte câte grădini, pardon florării a  colindat el după trandafirii perfecţi, câte jucării de pluş de o consistenţă mai pufoasă decât smântâna de la Danone a cumpărat, câte lupte a dus cu sine însuşi până s-a hotarat dacă bomboanele sa fie de ciocolată albă sau neagră.
Daca ai fi fost o idee ceva mai puţin bine crescută, ai căsca în speranţa că se prinde. Ceea ce ar însemna să te cobori la nivelul lui, dar renunţi de frică să nu te înneci, căci acesta este undeva sub nivelul mării.
Il priveşti cu mirarea omului care are acces la un Spectacol fără să-şi fi luat măcar bilet şi-ncepi să te gândeşti ca trebuie să fie foarte ascunse aceste “plusuri” de care iţi tot povesteşte, de vreme ce tu încă nu le-ai observat. Sau mai ştii, nu eşti îndeajuns de specială (cu nevoi speciale ??!) ca să vezi…

Se opreste câteva secunde şi-n gând te rogi că poate a terminat. Dar marea surpriză, cireaşa de pe tort, bombona de pe colivă, musca din lapte… abia acum urmează!

Şi te-ntreabă : Vrei sa fii Valentina mea?

Off, şi-ţi pare atât de rău că astăzi nu ţi-ai exersat căderea pe spate… Mergea perfect aici. Dacă vreau sa fiu Valentina ta? Nu mulţumesc. Nici nu vreau şi nici nu cred că am cum. De ce? Pai „Valentina” nu pot fi nici a ta nici a nimănui… Cel mult pot fi Laura cuiva…
Da, ş-acum se fastâceşte ca un copil încercând să-ţi explice de ce a folosit exprimarea asta. Lasă-mă să te scutesc de efort. Ştiu deja. Pentru că şi tu, la fel ca şi majoritatea devoratorilor de inimioare şi tot felul de zdrănganele de un roz stresant care ne poluează vizual peste tot în ultima perioadă, crezi că eşti mai interesant dacă sărbătoreşti nebuneşte importuri de mare clasă made in SUA.

Dar cum ii spui? Cum ii spui că e prea dulce pentru gustul tau, ca eşti genul “ca sarea-n bucate” şi că trebuie să spui pas de data asta? Cum ii explici că deşi are ataâtea calităţi (cam toate, nu cred că i-a scăpat vreuna!) pe care şi le-ar dori orice fata, ţie nu-ţi mişcă niciun muşchi? Niciun fir de păr… Cum iţi justifici indiferenţa în faţa acestui maldăr de egocentrism şi de… şi-atât! De egocentrism.

Greu… Pentru că eşti fata drăguţă şi tolerezi aproape toate vietăţile. Iar acesta, atât de plin de el, iţi provoacă prea multă milă ca să-l respingi fără menajamente.

E cel puţin amuzant cum stimabilii membrii de seamă ai Clanului Valentinilor îşi justifică atitudinea şi manifestările de o dulceaţă greţoasă cu replici siropoase de genul : „Nu e important care au ţinut primii sărbătoarea. Ci faptul că se celebrează iubirea…” Hai mă frate! Săptămna asta am băut numai suc de grefe din cauza voastră. Şi tot nu-mi trece…

Iertată-mi fie reticenţa în ceea ce-i priveste pe oamenii care cred că dacă se agită o zi pe an să-şi materializeze aşa-zisa Iubire, mai pătimaş decât marii poeţi, mai dramatic şi mai colorat decât unii pictori şi mai melodios decât operele unor compozitori celebrii, işi vor spăla păcatele celorlalte zile… Când uita să-şi îmbrăţişeze iubitele, să le spună măcar un ”te iubesc fa! ” fie el sec şi prăfuit, când vazele sunt doar piese de decor făra nicio utilitate , când ghioceii ii cumpărăm, nu ii primim, când relaţiile sunt doar sex fără sentimente, când cuvintele rănesc, săruturile nu mai vindecă, când visele sunt doar poveşti şi speranţa un mit…

Pentru toti ceilalti, exceptiile de la regula… Va iubesc !

***Articol publicat de subsemnata în filele virtuale ale blog-ului lui Cineva, la propunerea căruia am fost, vreme de un articol, Altcineva…

24 comentarii leave one →
  1. Februarie 14, 2008 20:18

    Let me be your Valentine!…NOT :)) Categoria asta de baietei se pare ca inca mai castiga adepti. Cum altfel as putea sa zic, cand ieri nu puteam sa ma invart printr-un magazin din cauza multimii de exemplare masculine (cu numele doar) din categoria de mai sus. Valentine’s Day este o sarbatoare importata din ratiuni economice, care umple restaurantele si cluburile, vinde flori la suprapret si inimioare de ciocolata, ursuleti de plus si alte kitsch-uri cretine.

  2. Februarie 15, 2008 09:28

    Inca ceva, Stefane: faptul ca pana acum nu am contrazis-o sau nu am criticat-o pe Laura, nu inseamna ca nu o voi face daca va fi necesar. Doar ca, pana acum, nu mi-a dat ocazia.

  3. Februarie 15, 2008 13:20

    Multumesc Adrian 🙂

  4. Februarie 18, 2008 17:13

    "Misoginismul exista numai la barbatii limitati, nesiguri si indeajuns de complexati sa caute cu disperare metode de a masca acest lucru" (Laura Driha) :))))

  5. Februarie 18, 2008 21:18

    O sa iau ultimul tau comentariu ca pe un compliment… Multumesc !:)

  6. Februarie 18, 2008 22:44

    @Valentin… Cand nu sunt citate, cometariile tale sunt copy-paste-uri de pe site-uri ptr pustani… Pe cand o parere proprie si personala? Asta daca nu cer prea mult… Multumesc 🙂

  7. Februarie 18, 2008 23:11

    Nu, nu sunt turcoaica. It’s made in Romania 100% 🙂

  8. valentin permalink
    Februarie 18, 2008 23:25

    pai nu ai raspuns decat pe jumatate…prieten ai?…uite ca eu nu ma pierd in fraze complicate,daruri fara motiv(asa sunt cei care trag cu ochiul la site-uri pentru pustani…)…,deci,ce zici,dansezi cu mine sau plec mai departe?

  9. Februarie 18, 2008 23:28

    Am prieten… 🙂

  10. valentin permalink
    Februarie 18, 2008 23:40

    ahhhhhhh,o mica palpitatie…,mi-am revenit…,cred ca prietenul tau este …calculatorul!sa stii ca e un rival usor pentru mine!

  11. Februarie 18, 2008 23:42

    :))) Reactie tipica… Regret sa te dezamagesc. Prietenul meu e real… Mai real decat falsa ta impresie cum ca as iesi la un suc cu tine, indiferent daca asa avea sau nu prieten… Esti amuzant oricum. O seara buna!

  12. Februarie 20, 2008 14:20

    cum am mai spus, putin conteaza ce dicteaza americanii, ci cat te iubesti cu omul tau. iar daca tu sau el/ea isi doreste sa sarbatoreasca un 14 feb ori 15,16,17 uatever feb , are dreptul asta! si nu e "UNCOOL" sa ii indeplinesti dorinta. pentru ca omul tau merita chestia asta. si prea putin ar trebui sa plecam urekea la ce se vorbeste in jurul nostru, daca valentine’s day e sau nu o prostie. cei care vorbesc nu mai au timp sa simta. iar presiunea interpretarii cuvintelor lor si parerii celorlalti apasa puternic. Iar rezistenta nu e inclusa in garantie.

  13. Februarie 20, 2008 14:44

    Draga mea Blonda cazuta… pe ganduri, e adevarat ce spui si tu. Dar trebuie sa recunosti ca teoretic cel putin, e o tara libera, democratica si chiar daca mai facem si abuzuri uneori, libertatea gandului este un drept al fiecaruia dintre noi. Ca vrem sau nu sa sarbatorim unele zile, e absolut treaba noastra.Avem dreptul la o parere si de cand mai sunt si gratis platformele astea, unii dintre noi nu au nicio retinere sa si-o exprime liber.. Pro sau contra.

  14. valentin permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    O seara buna si tie…(ah,daca as avea mai multi bani,macar pentru doua sucuri…)

  15. valentin permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    Esti din Constanta,cam departe de Bucuresti…Intentia mea era de a te invita la un suc in oras,caci atunci cand doi se cearta(Stefan si Adrian-a?)al trei-lea castiga…desi e posibil ca cel de al trei-lea sa fie un …turc?…Ce nume e asta… Driha? Esti turcoaica?

  16. valentin permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    Comunicarea intre doua persoane de sex diferit

    –––––––––––––––––––-… />
    Limbajul femeilor
    Da = Nu
    Nu = Da
    Poate = Nu
    Imi pare rau = Iti va parea rau
    Avem nevoie = Vreau
    Este decizia ta = Vei plati pentru asta mai tarziu
    Trebuie sa vorbim = Trebuie sa ma plang
    Sigur, cum zici tu = Nu vreau
    Nu sunt suparata = Bineinteles ca sunt suparata, idiotule!
    Esti foarte atent in seara aceasta = Nu te gandesti decat la sex?
    Ma iubesti? = Iti voi cere ceva scump
    Cat de mult ma iubesti? = Am facut ceva ce sigur nu-ti va placea.
    Trebuie sa inveti sa comunici = Fi doar de acord cu mine.
    Nimic = Totul
    Totul = Sindromul premenstrual isi face de cap
    Chiar nimic = Doar ca esti un prost

    Limbajul barbatilor
    Mi-e foame = Mi-e foame
    Sunt obosit = Sunt obosit
    Vrei sa mergem la un film? = Intr-un final voi vrea sa fac sex cu tine
    Pot sa te invit in oras? = Intr-un final voi vrea sa fac sex cu tine
    Pot sa te sun? = Intr-un final voi vrea sa fac sex cu tine
    Imi acorzi acest dans? – Intr-un final voi vrea sa fac sex cu tine
    Frumoasa rochie! = Frumos decolteu!
    Ce s-a intamplat? = Nu inteleg de ce faci atata caz
    Ce s-a intamplat?= Sa inteleg ca nu ma facem sex in seara asta?
    Ma plictisesc = Vrei sa facem sex?
    Te iubesc = Hai sa facem sex acum
    Si eu te iubesc = Bine, am spus-o… ar fi bine sa facem sex acum!
    Hai sa vorbim = Incerc sa te impresionez aratandu-ti ca sunt o persoana sensibila si poate apoi vei vrea sa faci sex cu mine.
    Te casatoresti cu mine? = Vreau sa fie ilegal sa faci sex cu alti barbati

  17. stefan permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    Adrian O. …cred ca nu stii sa-ti scrii corect numele…Sigur e vorba de "Adriana O."…,caci ai o gandire aproape feminista,ca sa nu fiu si mai rautacios…Ba hai sa fiu…E ciudata atitudinea asta a voastra anti si anti si anti…de-ti vine sa te intrebi daca voi stiti sa va bucurati de viata,daca pe voi va poate iubi cineva…
    Aaa,pentru un baiat e periculos sa repeti ca un papagal tot ce viseaza o fata pe blogul ei,risti sa nu ajungi niciodata la ea din cauza gratiilor de la colivie…Ce rau pot fi cateodata!

  18. Decembrie 22, 2009 19:11

    Stefan… O atitudine, fie ea ”anti” sau ”pro” ceva, ramane o reactie care difera de la persoana la persoana, in functie de considerente mult prea vaste pentru a putea fi dezbatute aici… Si ca sa-ti raspund la intrebare : Da. Ne poate iubi… Cunosc oameni care ma iubesc chiar si numai pentru reactiile mele, chiar daca nu intotdeauna pozitive, care-mi respecta dreptul la parerea proprie si faptul ca in fata anumitor lucruri chiar nu pot ramane indiferenta. Ma bucur de viata… Radem impreuna la o bere despre ironia sortii, ca doua vechi prietene… ;)))

  19. Decembrie 22, 2009 19:11

    Stefan, poate ca am o gandire aproape feminista intrucat de la liceu amo fost numai printre femei (liceu>faculta>loc de munca+masterat). Ceea ce nu reusesti sa realizezi probabil din ceea ce am spus este ca eu sunt impotriva comercializarii excesive a acestor sarbatori. Craciunul si Pastele au devenit si ele doua sarbatori care sunt folosite doar pentru scopuri comerciale. Stii ca in UK se va inlocui sintagma "Christmas" cu cea de "spiritual holiday"? Unde este spiritul Craciunului aici? Ce a mai ramas din Craciun, in afara unei industrii uriase? Cat despre Valentine’s Day: NU ESTE O SARBATOARE CU TRADITIE IN ROMANIA. Este importata in scop comercial Prietena mea NU are nevoie de un ursulet rosu cu inimioara alba si de un pachet de ciocolata ca sa stie cat tin la ea. Nici de o felicitare. Cadourile se fac FARA MOTIV. Asa sunt cel mai bine apreciate. Asta e un sfat de la Adriana O, tine-l minte ca e bun si o sa iti prinda bine poate.
    "Aaa,pentru un baiat e periculos sa repeti ca un papagal tot ce viseaza o fata pe blogul ei,risti sa nu ajungi niciodata la ea din cauza gratiilor de la colivie" – imi insulti inteligenta si nu ma voi cobori sa iti dau un raspuns. Citeste mai bine data viitoare TOATE comentariile mele, de la TOATE post-urile si vei vedea o linie generala si o atitudine neschimbata. Coloana vertebrala "erecta" conteaza, Stefane!

  20. stefan permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    "Prietena mea NU are nevoie de un ursulet rosu cu inimioara alba si de un pachet de ciocolata ca sa stie cat tin la ea. Nici de o felicitare. Cadourile se fac FARA MOTIV. Asa sunt cel mai bine apreciate. Asta e un sfat de la Adriana O, tine-l minte ca e bun si o sa iti prinda bine poate."…Numai de astfel de "sfaturi" sa ai tu parte,Adriane!Am si eu ceva ani de scoala,poate o sa te surprinda!,dar nu tin mortis sa-i arunc la inaintare ca sa-mi argumentez ineptiile.Ca vorbesti prostii.Tu faci sau primesti cadouri FARA MOTIV?!Pai,mai Adriane,de cand e lumea asta cadourile se fac tocmai pentru ca in spatele lor exista macar si un singur motiv,fie el curat sau murdar nevoie mare!Te intalnesti tu cu Laura pe strada,ultimile firmituri dintr-o ciocolata,tocmai te lingeai pe bot…Pe tine nu te roade nici un motiv ca sa-i cumperi si ei una?Ce,te pomenesti ca tu esti un android si urmezi o programare anume din care lipseste…"poate ii este pofta,desteptule,cumpara-i si ei una,si poate si un suc,sa nu creada ca esti un zgarcit!".Sau,daca esti cumva insurat,te duci acasa la nevasta cu un buchet mare de flori,uite asa cum zici tu,fara motiv…Pai explica-mi si mie,daca reusesti, cum poate un om rational sa faca asa ceva?…"-Draga mea,ti-am adus un buchet de flori…-Mersi mult,dragule!Ma bucur,stiu ca mi l-ai adus fara un motiv anume,in capul tau nu este nimic…Da’ chiar nimic!Ce mult te iubesc!".Adriane,nu te lua dupa desteptii care flutura chestia asta cu FARA MOTIV,ca daca o sa te uiti mai bine in adincul sufletului tau o sa gasesti acolo o infinitate de motive!
    Cat despre… "imi insulti inteligenta si nu ma voi cobori sa iti dau un raspuns",pai eu nu ma supar cand cineva vrea sa coboara din copacul in care s-a cocotat de frica realitatii…Ce daca ma bagi undeva?Asa…cu sau FARA MOTIV…Hai,Adriano,fii barbata!Si inteligentii mai injura uneori!
    Ce stare de nervi am si astazi!SUNT BUNE SI BLOGURILE ASTE LA CEVA!Uite,acum deja am ajuns cu stresul la jumatate…Mersi,Laura!Hai ca scapati de mine,jumatatea de stres ramasa ma grabesc s-o las pe la altii!Toate cele bune!

  21. Decembrie 22, 2009 19:11

    Stefan… nu trebuie sa te enervezi asa. Adica e ok sa-ti expui parerea, sa argumentezi, sa te rafuiesti in comentarii cu cine vrei 🙂 Dar nu o lua personal. Adica, ceea ce cred ca a vrut sa spuna Adrian, era de fapt (sau cel putin asa am inteles eu!)ca nu are nevoie de motive ”speciale” ca sa aduca cadouri… Adica zile special dedicate iubirii ca sa si-o materializeze… Normal ca le face si el cu motiv. Cu totii le facem asa 😀
    Cat despre faptul ca te-ai destresat comentand la mien pe blog… nu ma deranjeaza. Cand vrei tu, o s afiu aici. Eu si Povestile mele… Sa te mai descarci 😛 Multumesc..

  22. Decembrie 22, 2009 19:11

    Stefane, ai dreptate, exprimarea a fost eliptica. Vroiam sa zic "nu e nevoie de un motiv special, cum ar fi 14 Februarie pentru a face cadouri".
    Cat despre scoala, nu o arunc la inaintare pentru a argumenta nimic. Imi descriam traseul institutional prin care am devenit feminist convins :))
    Ma bucur ca ti-am oferit prilejul de a te destresa (macar pe jumatate) si sper ca suntem amandoi (+ Laura = 3 bucati) suficient de inteligenti sa ne dam seama ca nu merita o polemica pe tema zilei de Valentine’s. Cred ca sunt subiecte mult mai importante de discutat (de cazut de acord sau nu).
    "Si inteligentii mai injura uneori" – care inteligenti? Eu nu am pretins niciodata ca as fi :)) Ignoranta te scuteste de multe explicatii. pretinzand ca nu stii, nu esti pus sa faci :))

  23. valentin permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    Feminismul exista doar pentru a integra femeile urite in societate. (Bukowski)

  24. valentin permalink
    Decembrie 22, 2009 19:11

    Atentie la o femeie care gindeste logic ! Caci logica si femeia sint atit de heterogene, incit este impotriva naturii cand apar impreuna. (Johannes Cotta)

Lasă un răspuns

