Skip to content

A venit toamna… acopera-mi inima cu ceva !

Septembrie 15, 2008

… inima sau macar ochii. Ca ceea ce vad nu e de bine !

Astazi, 15 Septembrie numaratoarea inversa si distractia s-au oprit pentru o parte din intelectualii care se antreneaza intens in sistemul invatamantului romanesc.

Parintii si-au dus micutii la scoala, invatatoarele au plecat iar cu bratul plin de flori, elevii claselor a 9-a s-au imbulzit fericiti catre minunata viata de liceu, iar cei ai claselor a 12-a au bifat prima linuta pe calendarul AMR al zilelor pana la BAC.

Ministerul Invatamantului si-a pus argatii sa dea declaratii despre cat de trista e situatia prin scoli din punct de vedere sanitar si nu numai. Dar numai declaratii. Nu si solutii. Solutiile se pastreaza pentru apropiatele zile de campanie electorala.

Gospodinele pun de zacusca si de muraturi, profii de mate si de romana isi deschid un cont nou pentru remuneratiile din meditatii, dirigintii fac calcule pentru fondul clasei si cel de protocol, parintii umbla la economiile pentru “atentii”. Ca deh! Trebuie sa finantezi daca vrei sa-ti fie tratat omeneste copilul.

Miroase a toamna. Si nu miroase bine.

Toate merg la fel de prost ca-n fiecare an si asta nu e partea cea mai rea. Ci ca ne-am obisnuit.

Traim intr-o societate care te judeca dupa ambalaj si care ii educa si pe copii in acelasi spirit. Daca nu ai caiete de la Diverta si creioane roz cu imprimeu de Barbie nu ai nicio sansa sa faci parte din elita clasei.

Pentru promovarea gradinitei copilul nu mai primeste cadou dulciuri si jucarii. Ci ultimul HTC Diamond.

Mamicile parvenite militeaza pentru scoaterea uniformei pentru ca nu mai au unde sa-si etaleze odraslele lor hainutele luate din Mall.

Nu se mai elibereaza abonamente cu reducere pentru elevi pentru ca majoritatea au masini sau macar un scuter. O sa dea faliment RATC-ul… Noroc cu pensionarii !

Deci TRAIM BINE. Conform blestemului.

14 comentarii leave one →
  1. laura permalink
    Septembrie 16, 2008 07:09

    <em>E Romania zilelor noastre <strong>anatati</strong>. Stiu ca nu numai eu o vad asa. Dar sunt putini cei care-si permit sa o mai spuna. Nu mi-a placut niciodata sa ma complac. Ma deranjeaza, scriu ! Macar atat…</em>

  2. laura permalink
    Septembrie 17, 2008 13:25

    <em>Nu e atat de negru <strong>nelimitat</strong>, dar e de un cenusiu puternic.

    Nu mai e locuita pentru mult timp, nu-ti fa griji ! 🙂 Au ramas putin si pe zi ce trece mai pleaca cate unul… Anyway, sper sa stinga lumina ultimul care pleaca. Ca ne omoara astia de la Enel…</em>

  3. laura permalink
    Septembrie 20, 2008 05:28

    <em>Si mie imi plac copiii <strong>Adrian</strong>. N-am spus ca nu.(numai ca nu pot nicodata sa mananc unul intreg!) Sunt minunati ! Cand sunt mici iti vine sa-i mananci, cand cresc regreti ca n-ai facut-o…
    Subiectul e de fapt diferenta de copilarie si de scoala, ideea de educatie si de invatamant.
    Copilul nu are nicio vina. El stie ce l-au invatat parintii, profesorii, societatea.</em>

  4. laura permalink
    Septembrie 21, 2008 02:09

    <em>Da <strong>Adrian</strong>. E mai frumos si mai delicat. Dar e in aceeasi masura, la fel de neadevarat 🙂
    I miss those times…</em>

  5. laura permalink
    Septembrie 28, 2008 15:10

    <em><strong>Ivy</strong>, eu n-am prins pionierii. 😀 Asa ca pentru mine pitzipoancele sunt pe cat de noi pe atat de dezgustatoare. Nu am ceva mai rau cu ce sa fac comparatie, dar din cate stiu din istorie nu are cum sa fi fost mai rau atunci decat acum… Nu in sectorul asta : invatamant.
    Dar tu imi spui ca le preferi pe pitzipoance. Poate ma insel, dar in absenta unei pareri proprii despre ce a fost, raman la ideea mea. Se duce naibii statutul si tinuta de "<strong>elev</strong>" in tara asta… Dar pana la urma, ce nu se duce ?</em>

  6. Spirt permalink
    Septembrie 29, 2008 23:22

    A dat romanu` de normalitate, incepem si noi sa semanam cu occidentul, era computerelor, a hainelor scumpe, a cluburilor si ne plangem ca niste pensionari pe bancutza din parc. Ne-am obisnuit sa folosim tifon in loc de pampers, sa stingem lumina la ora 10 fix (sufland in lumanare).

    Oare chiar suntem singura tara in care politicienii zic ceva si fac altceva?

    Oare chiar suntem singura tara in care oamenii cu bani vor sa faca public acest lucru?

    Voua chiar va e dor de comunism :))

  7. laura permalink
    Septembrie 30, 2008 01:51

    <em><strong>Spirt</strong>… nu mi-e dor de comunism. Eu am prins cca 4 ani din faimoasa era si sincer nu-mi amintesc prea multe despre vremea aia. Stiu numai ce am citit sau ce mi s-a povestit. Daca intrebai lumea imediat dupa 89 ti-ar fi povestit ca sunt liberi, ca sunt fericiti, ca toate acum sunt posibile.
    Intreaba-i si azi. Ieri, alaltaieri si maine. Nu cred ca ar avea acelasi raspuns!
    Nu contesta nimeni ca am evoluat (cel putin in ceea ce priveste partea financiara!), dar intrebarea e : cu ce pret ?</em>

  8. Spirt permalink
    Septembrie 30, 2008 13:47

    Am vrut sa subliniez faptul ca e normal ca odraslele noastre sa nu mai joace ascunselea ci counter strike/sims, au aparut cocalarii, s-a mutat lumea de la coada vacii la etaju` 4 in locu` lui Ionescu, am dat de gustul fast-foodului, muzicii internationale, avem presa, avem masini mai smechere ca oricine din Europa, vile, interlopi si asa mai departe.

    Astea sunt cateva dintre schimbari, fie ele bune sau rele, cu siguranta ireversibile.

    Aici nu intrebam pe cei care au trait sub comunist daca ar vrea mai mult, intrebam tineretul daca ar vrea sa ne intoarcem la acele conditii.

    Eu zic ca nu.

  9. laura permalink
    Septembrie 30, 2008 15:43

    <em><strong>Spirt</strong>… e normal pentru ca daca ar desena unul <strong>Sotronul </strong>in fata blocului numai parintii colegilor lui de joaca ar stii care e coregrafia pentru jocul asta. Asa ca e normal sa se joace jocurile pe care le cunosc.
    Daca ar fi sa intrebam pe cineva, nu intrebam un pusti care nu stie cum a fost inainte si deci nu poate face comparatie. Intrebam unul care a trait pe propria piele ambele perioade…
    Stiu ca unele schimbari sunt ireversibile… Insa <strong>snobismele </strong>nu sunt. Puterea banului care iti permite sa-i oferi copilului tau orice a fost prost inteleasa de niste parinti a caror copilarie a fost marcata de mari lipsuri… Si de aceea s-a ajuns aici.
    Oricum, rau sau bine, ramane la latitudinea fiecaruia. Intelegem ce vrem, ce putem, ce am fost invatati sa intelegem…
    O sa aflam mai tarziu daca am ales corect sau prost.
    Sper sa-mi povestesti de bine si peste cativa ani !</em>

  10. Decembrie 22, 2009 19:11

    Mai…daca stai s-a te gandesti acum e mai bine..decat pe vremea comunistilor desi inca spiritul a ramas in ţară e mai bine cat de cat. Nu sunt tampit s-ă iti zic ca "lasă o s-a se schimbe ceva in bine si la noi", stiu ca nu va fi asa prea curand…dar totusi fata de pionieri…prefer pitzipoance.

  11. Decembrie 22, 2009 19:11

    Cât de bine ai surprins situaţia. Chiar auzeam azi la radio că psd-ul cere majorarea salariilor profesorilor cu 50%. E uşor să ceară, că nu sunt ei la putere. Când vor fi … vor căuta să demonstreze cum de fapt nu au de unde. Şi tot aşa.
    Mi-a plăcut asta cu "conform blestemului".

  12. Decembrie 22, 2009 19:11

    E adevărat că, sub influența societății, copiii s-au cam îndepărtat de copilăria pe care am știut-o noi. Dar, bătrân ori doar nostalgic, eu prefer să-i văd pe copiii de azi prin prisma acelei copilării. E mai frumos și mai delicat parcă.

  13. Decembrie 22, 2009 19:11

    HAi mă Laura, nu mai fii atât de pesimistă. Mie încă îmi place să văd copii mergând la școală dimineața, cu ghiozdanele în spate. De cele mai multe ori sunt veseli, air când ninge, e chiar o plăcere să îi vezi cum aleargă și se bulgăresc.

  14. Decembrie 22, 2009 19:11

    doar nu o fi dracul aşa de negru! asta e noua generaţie cu care ne mândrim: telefoane mobile, haine din mall(noroc cu uniformele), scutere şi fiţe cât cuprinde. păcat de ţara asta că e locuită!

Lasă un răspuns

