Skip to content

Egoistizarea

Mai 4, 2009

Simplu şi curat n-a mai rămas nimic. Ne-am obişnuit să complicăm totul într-o asemenea măsură că lucrurile simple ne-ar da imense bătăi de cap şi deşi avem rafturi întregi de detergenţi, din păcate niciunul n-a reuşit până acum să ne spele conştiinţa.

Uităm că suntem oameni prea des şi prea uşor, căci am deprins rapid abilitatea maşinăriilor de a funcţiona şi fără sentimente.

Învăţăm din cărţi cum să ne trăim viaţa crezând că dacă respectăm întocmai regulile unei faimoase reţete de longevitate n-o să murim prea tineri, prea singuri sau prea trişti.

Nu ne mai revoltăm pentru o idee ci numai pentru eventuale beneficii materiale căci nu ne putem potoli stomacul cu satisfacţii spirituale.

Nu mai avem timp să ne pese, nu mai ştim să ne pară rău. Am pus garouri pe toate arterele spre Suflet ca să nu ne mai atingă nimic, ca să nu ne mai doară…

La concursul de desene pe asfalt suntem mai îngrijoraţi de cum o sa ne usuce creta pielea decât de ploaia ca tinde să ne ameninţe frântura de copilărie.

Ne-am pierdut încrederea în puterea cuvântului de-a vindeca răni, de-a naşte pasiuni sau de-a îngropa amintiri,nu mai citim povesti, nu mai deschidem scrisori…

Nu mai alergam desculţi şi nu ne mai îndrăgostim de-un fulg de nea căci ne-am pierdut spontaneitatea şi nebunia pentru care ne adorau necunoscuţii, nu mai oferim zâmbete nici la schimb şi nu mai împărtăşim secrete de teamă că o să devenim vulnerabili.


Ne dezumanizăm lent şi sigur, conştient şi voit… Inevitabil, indubitabil.

11 comentarii leave one →
  1. Mai 6, 2009 15:29

    Stiu ca nu e locul potrivit sa fac afirmatia asta dar imi cer scuze..daca vrei dori poti sa-l stergi comentariul.Ideea e ca vreau sa te felicit pentru ceea ce esti si cum gandesti(si vb serios)rar simt asemenea sentimente de admiratie si trebuie sa le exprim.Am citit comentariul tau lasat Cireselei pt tema cu machiajul,n-am mai ras de mult asa de tare..cred ca ai exprimat o parte din ce vreau sa-i spun de mult timp!!!
    Am citit putin din blogul tau..e dragut,am sa revin la n studiu amanuntit:d
    Sa ai o zi placuta!!!

  2. Laura permalink
    Mai 6, 2009 15:33

    Multumesc frumos Miha !
    Locul unde ai nimerit azi e cel mai proaspat blog al meu, dar daca vrei sa citesti cam tot ceea ce am scris pana acum ai putea sa te uiti in Blogroll si sa apesi pe linkul care te duce la Primul pavaj 🙂 Acolo e toata povestea mea, acolo am inceput ceea ce incerc sa duc astazi si aici, mai departe.
    Sper sa ai o zi faina si sa-ti placa la mine acasa !

  3. Mai 8, 2009 11:53

    in afara de faptul ca te bagi in seama ca tenia in cur, esti plina de aforisme copiate de la altii. daca ai fi avut verticalitate, si nu te-ai mai opinti in pula altora, probabil ai reusi sa-mi provoci un orgasm intelectual si o mica grimasa pe pula. sunt la fel de neimportant ca ce scrii si gandesti in fiecare zi. cat despre „lupul moralist”…unde dai si unde crapa. 🙂 ….

  4. Laura permalink
    Mai 8, 2009 18:15

    Ah, daca eram o fata asa simpatica cum zice lumea as fi putut sa-ti ofer cateva lamuriri legate de eronatele tale concluzii, dar am invatat din experienta ca exista si oameni cu care n-are rost sa-ti irosesti nici macar un semn de punctuatie, ce sa mai zic de o suita intreaga de randuri.
    Imi pare sincer rau ca nu-ti pot provoca un orgasm intelectual, stiu cat sunt ele de importante pentru cei ca tine care n-au decat din categoria asta. E trist ca nu ti-ai permis o papusa gonflabila de calitate iar cand ramai fara lipici si ea fara aer ejaculezi frustrat intregul tau neuron pe biata tastatura.

    P.S.Nu trebuia sa-mi recunosti cat esti de neimportant, mi-a demonstrat-o linkul care te-a trimis la mine.

  5. Mai 8, 2009 19:10

    Laura, care „noi, ne”? …
    Sa stii ca dintotdeauna a existat o comunitate restransa a celor care se pot indragosti de-un fulg de nea, care ofera zambete si nu se dezumanizeaza niciodata. Iar fericirea lor e atat de mare incat ar vrea sa impartaseasca si celorlalti…

  6. Laura permalink
    Mai 8, 2009 19:19

    Alina, undeva in adancul sufletului, eu inca sper ca suntem mai multi. Sau ca am fost cel putin…

  7. cristiangheorghe permalink
    Mai 9, 2009 18:18

    laura, o postare interesantă. Subscriu.

    P.S.: nu mai răspunde la toți proștii, doar la ăia care merită 🙂

  8. Laura permalink
    Mai 9, 2009 22:35

    Cristi, am incercat, trebuie sa ma crezi! Dar ispita e prea mare 😛

  9. Mai 11, 2009 21:26

    :)))) esti jenant de amuzanta. ilara si hilara in acelasi timp. neuronul meu vrea sa ejaculeze in cutia ta craniana doar asa s-or naste si la tine mai multi neuroni decat la mine. am vazut ca ti-ai deprins un automatism in a scrie fara noima. buricele degetelor daca-ar prinde viata te-ar schingiu precum au fost schngiuiti Horia, Closca si Crisan. PS: gonflabila esti tu, ti-as du cu lipici dar mai da-i o limba. acum ma incearca cu adevarat ceva…. promiti, ai potential. ca sa parafrazez pe-un amic: „ti-ar sari ‘parul pubian’ ca paiele de la combina”. ….suna-ma daca vrei sa stabilim detaliile 🙂

  10. Laura permalink
    Mai 12, 2009 14:46

    ADI dragule, nu v-au invatat acolo la voi la Bacau si replici mai noi cu care sa va dati exagerat de inteligenti?
    Nu se stie printre baieteii de prin preajma locului unde ai devenit „barbat” ca genul asta de limbaj face orice personaj de gen feminin sa te catalogheze drept un biet papagal?
    Invata cat mai ai timp ca poti insulta o persoana si folosind cuvinte decente, pentru ca nu-i nevoie sa injuri decat atunci cand ai vocabularul limitat.
    Inteleg ca esti atat de disperat incat si gaura cheii ti s-ar parea destul de buna, numai-numai sa iti bagi si tu ceva undeva, dar trebuie sa ma crezi ca am pretentii mai mari de la un barbat decat 2-3 cuvinte imprumutate de la colegi mai inspirati.
    Nu vreau sa te ranesc, dar nu esti genul meu. Mic de inaltime, slab dotat intelectual si cu un singur lucru mare : gura! :)))

  11. Mai 12, 2009 16:09

    Înduioşător. 🙂
    Nu m-a atins postul tău câtuşi de puţin. Ţi-am scris mai multe la „Gust amar”.
    Numai bine.

Lasă un răspuns

