Skip to content

Discurs pentru Cursul Festiv

Mai 29, 2012

Gluma mea cu “modelul de discurs pentru cursul festiv” e cea mai populara cautare pe blog in perioda asta a anului.

Titlul e un exemplu perfect despre cum functioneaza traficul atunci cand cuvinte cheie il compun.

De aceea si pentru ca s-au suparat destui ca clickul le-a fost irosit cu o poanta rasuflata (recunosc!), am vrut intial sa postez vreo jumatate de pagina care sa le stea drept muza, ca tare multi par sa se gaseasca in impas. Dar m-am razgandit.

Mi-am amintit ca nu-I nimic mai frumos ca randurile scrise din inima si ca atunci cand vine vorba de cele 5 minute de celebritate”, cel mai fain e sa iti apartina in totalitate.

Discursul de la cursul festiv nu-i musai un amalgam de cuvinte pompoase, nu trebuie sa inunde audienta in lacrimi sau sa le inroseasca obrajii cu sughituri de la prea mult ras! Ci o combinatie simpatica din toate trei! Trebuie sa fie acele cateva ganduri ale tale la sfarsit de ciclu scolar. Fie ca-I vorba de scoala generala, de liceu sau de facultate. Cu siguranta pleci cu niste amintiri memorabile, cu niste concluzii, cu niste nopti pierdute incredibil de tampit prin sesiune si cu niste “n-am sa uit niciodata faza aia cand…

Nu trebuie sa impresionezi pe nimeni. Nu mai trebuie. Ai facut asta déjà. Daca ti s-a propus sa reprezinti o generatie spunand cateva cuvinte, cu siguranta nu te-ai pierdut in multime. Nefiind un anonim prin definitie, de ce ti-ai printa un discurs de pe net, vorbind in gol despre realitati general valabile? Si-n plus, daca te trezesti c-a mai gasit si altcineva “inspiratia” ta si-o sa pari un caraghios repetand aceleasi idei?

Pune pe tapet experiente ta, mandreste-te cu ea. Nimeni nu va sti s-o faca mai bine. Free style is the best. Sigur, nu-I momentul sa rememorezi bautele din camin sau chiulul meticulous organizat, dar cum in fata ta sunt oamenii cu care ai impartit cei mai frumosi ani din viata, aplauzele se vor indentifica individual cu ceea ce reprezinti tu insuti pentru ei, nu pentru cat iti sunt de colorate propozitiile.

Recomandarile unui fost “Maestru de Ceremonii”? Cand vor sta in fata ta cateva sute de persoane, ai sa uiti orice ai avea scris. Asa ca vorbesti din inima. Lasa-I pe ei sa te inspire, sa te asculte, sa te admire. Sentimentul e ceva de nedescris!

Eu am facut asta si-mi tremurau genunchii de emotie. Imi amintesc de parca a fost ieri! Dar “Centrul Atentiei” e cel mai puternic energizant, cel mai fericit loc de pe Pamant, cea mai interesanta postura. N-o cunosteam la acest nivel pana atunci desi pot spune ca am fost un fel de “domnisoara popularitate” in facultate, niciun coleg fiind in stare sa sustina ca nu-mi recunoaste dintr-o mie, rasul galagios!

Asadar si prin urmare, lasati-va purtati de vant! O sa zambiti atat de larg privind inapoi c-ar fi pacat sa nu va puneti amprenta pe minunatul moment!

Ramaneti cu bine dragilor!

3 comentarii leave one →
  1. hei permalink
    Iunie 4, 2012 21:46

    True… asa am patit si eu la primul meu curs festiv… cautam pe net sau am rugat pe cineva pt ca nu mai aveam timp. Dar am stat un pic,… mi-a luat 1 secunda sa imi derulez in cap cateva amintiri… apoi am inceput sa scriu de nu m-am mai oprit (Relax, a fost scurt si la obiect, dar de senzatie), Asa ca, oricine are ceva de spus… asta e frumusetea relatiilor interumane.

  2. Iunie 4, 2012 21:55

    Asa este! Chestia e ca, oricat de simplu ar parea cand asezam o gramada de idei de pe hartie, cand trebuie sa improvizezi LIVE nu mai e atat de simplu. Atunci ai cea mai mare nevoie de inspiratie si de un vocabular adecvat, de-o coerenta-n exprimare si de-o masura. Scurt si cuprinzator e idealul, dar cati dintre noi pot face asta atat de simplu?

Trackbacks

  1. MODEL DE DISCURS! :))) « Laura Driha

Lasă un răspuns

