Skip to content

Mos Tataie

Decembrie 6, 2012

               Mie „Mos Nicolae” imi aminteste mereu de „Mos Tataie„. Il chema Stefan, dar astazi ar fi fost ziua lui. Ii pusesem noi un „Mos” in fata, caci aducea – fizic si nu numai – cu Mosuletul ala simpatic din reclamele Coca-Cola. Rubicond si mereu vesel, pontos si cu chelie. Si bun, foarte bun. Un om minunat… Bunicul meu, tatal mamei. Pe cel din partea tatalui nu mi-l amintesc, l-am pierdut cand eram foarte mica.

              Mos Tataie, bunic de 7 nepoti, stia de toate. Imi amintesc ca ne stransese odata pe noi 3 – „ai lui Jeni„, sa facem carnati de porc. De un  Craciun banuiesc. Si ne-am distrat grozav in timp ce umpleam matele alea si ne stergeam grozav pe sorturile pe care ni le daduse, de parca „asa trebuia”. I-am distrus – va inchipuiti – 3 sorturi dintr-o lovitura. Dar nu s-a suparat! Nu se supara niciodata! Avea rabdare, ii eram dragi… Si stia, cum va ziceam, tot felul de chestii. Mi se parea fabulos! Un barbat care gateste si nu oricum, o face si grozav!

             Era minunat ori de cate ori ne strangeam cu totii. Si-a adorat fetele, si-a adorat nepotii. Inconjurat de toti ai lui, in capul mesei de Sarbatori, ca un sef de trib! Mi-amintesc de parca s-a intamplat ieri. A fost, stiu de la mama, un tata sever. Dar asa trebuia sa fie un tata de 3 fete. Insa, ca bunic, a recuperat tot! A fost perfect!

            L-am iubit nespus. Inca il mai iubesc! Ultimii ani ai vietii i-a petrecut la noi acasa si eu eram neopata „complice„. Ii duceam tigari (mai multe decat avea voie, pentru ca ii placeau si eu intelegeam asta!), ii tundeam mustata, stateam la povesti. Ca-n filme, ca-n viata!

          Mi-e dor de tine tataie! Tot timpul anului, dar mai ales de ziua ta! As fi vrut sa fii aici la nuntile noastre, la toate bucuriile. Dar ne privesti de sus stiu sigur, cu mamaie si tanti Cornelia, cu toti cei care au plecat prea devreme!

ghetute-mos-nicolae

No comments yet

Lasă un răspuns

