Skip to content

Câteva lucruri pe care le-am învățat de când merg la sala

Ianuarie 13, 2015
               La început de Februarie se fac 2 ani. Și cu această minunată ocazie, va împărtășesc anticipat câteva extrem de sincere învățăminte cu care m-am ales din aceasta poveste, într-o ordine perfect aleatorie. Poate vă ajută.
Nu există pastile-minune, diete-minune, colanți-minune și în niciun caz rezultate-peste-noapte care să așeze cu un hocus-pocus toate la locul lor. Există doar dorința acerbă de-a schimba ceva și nevoia conectată la realitate de a cântări conștient resursele pe care ești dispus să le antrenezi. Dacă vrei, poți. Fără alte scuze.
 – Celebrul „Dă-ți 3 luni. După prima lună vei observa tu, după a 2-a apropiații și după a 3-a toată lumea!” e pe bune. Răbdarea e singurul lucru cu care trebuie să pornești înarmat. Dacă cedezi după prima săptămână n-ai nicio șansă să-ți schimbi modul de viață.
 – Nu, faptul că n-ai nu-știu-ce pantaloni sport de firmă nu e o scuză. Important e să nu ajungi acolo în blugi și pe tocuri. În rest, ești în siguranță dacă ai echipament sportiv, indiferent de eticheta de pe dos.
-Dacă ai impresia că  toată lumea se uită la tine de cum ai pășit înăuntru, e posibil să ai dreptate. Oamenii care vin cu regularitate la un astfel de loc se știu între ei măcar din vedere și întotdeauna „cei noi” sunt observați. Asta nu înseamnă că cineva e constant cu ochii pe tine, majoritatea sunt cu siguranță mai absorbiți de muzică și de definirea propriilor mușchi decât de persoana ta.
 –Lucrează, mănâncă, odihnește-te. Nu sări peste niciuna din cele alăturate. Sigur, în proporții decente și cât poți de sănătos. 25 minute de cardio n-o să „spele” shaorma și cataiful de la prânz oricât ți-ai dori.
 – Dacă te agăți de disponibilitatea unei prietene ca să te ții de o rutină autoimpusă înseamnă că nu vrei cu adevărat să faci asta. Faptul că ea poate ajunge sau nu la aceleași ore cu tine e doar o scuză de care te agăți să mai chiulești o zi. Amintește-ți, aici nu e la școală. Nu iei absențe și singurul care regretă la sfârșitul lunii ești tu.
 – Fă cât mai puține excepții. Vino indiferent de vreme, de cei care te însoțesc, de programul de la TV din seara respectivă. Fă-ți timp. Organizează-te, nu (te) minți, nu trișa, nu abandona. N-o să-ți pară rău nici măcar o clipă, crede-mă!
– Lucrează cu un instructor. Dacă nu-ți permiți unul, caută pe cineva cu care să împarți măcar primele ore de pregătire. Un om specializat te poate ajuta să ajungi la niște rezultate vizibile mai rapid decât ai face-o singur. Și rezultatele te vor face să mergi mai departe!
– Documentează-te, monitorizează-ți efortul și semnalează orice durere pricinuită de antrenament. Nu-ți bate joc de organismul tău. Dacă ești genul sedentar e posibil ca toată mobilizarea asta de forțe să reprezinte un șoc pentru el și poate reacționa foarte diferit.
 – Hidratează-te. Nu, băuturile carbogazoase nu se pun. Apă. Câtă ai nevoie și, mai ales, când ai nevoie. Nu aștepta să ți se facă sete. Prin transpirație pierzi foarte multă apă și organismul supus la efort are nevoie să rămână hidratat. Aceleași indicații și dacă faci saună.
 – Pregătește-te pentru schimbare. O să fii alt om și nu numai fizic. O să ai mai multă energie, oamenii îți vor observa și complimenta eforturile, zâmbetul și kilogramele pierdute, o să-ți cumperi haine cu câteva numere mai mici. Și astea sunt doar câteva din multele transformări care vin în pachet.
– Odată ce-ai trecut în tabăra asta, o să-ți fie greu să te lași. Din fericire, desigur! Dacă ai trecut de cele 3 luni de care îți spuneam mai sus, restul e istorie. Și-o dulce obișnuință. O să-ți facă bine să vii la sport și-o să-ți lipsească când nu ajungi.
– O să ai perioade în care nu vei putea ajunge la fel de des sau chiar deloc (probleme de sănătate, de familie, de job etc) și-o să se vadă. Cam peste tot! Puterea se va vedea în faptul că imediat ce reușești să-ți reorganizezi timpul, sportul își va relua locul binemeritat.
– Sportul e o rețetă pentru toată viața. Dacă te aștepți să încetezi complet activitatea din această categorie și decența obiceiurilor alimentare și să rămâi „în formă” ori ești naiv ori prea optimist.
– Nu uita că tot ceea ce faci în direcția asta e pentru tine. Toată lumea are „un prieten” care făcut toate eforturile și s-a îngrășat la loc și ține doar de tine să nu fii „prietenul” din povestea altora.
                                                                    Promit să mai completez pe parcurs!
                                                                                                                        Cu drag,
Anunțuri
3 comentarii leave one →
  1. Ianuarie 28, 2015 12:06

    sunt de acord cu ce zici in proportie de 90%. Eu am un an de sala, dar am testat chestiunea cu ” daca mananci iar saorma, se pune pe buci”. Mai mult, am mancat normal, mergand in continuare la sala ca si inainte si n-am pus nici un gram :). Da, se poate. Chiar daca e o saorma infulecata cu pofta, o briosa gustoasa sau o inghetata dulce, daca faci totul cu MASURA nu ai cum sa o dai de gard. Sincer, imi e lehamite de cei care promoveaza un stil de viata sanatos si mananca numai morcovi si mai si sustin ca doar asa te poti mentine. Pe incercate, not true ;). Viata asta e facuta sa mai si gustam bunatati, nu sa stam cu ochii pe cantar 24 din 24, de-asta am incurajat intotdeauna echilibrul. A! Si inca ceva: saorma- daca ii scoti cartofii si maioneza, poate concura cu gustarile sanatoase 😉 Confirmat de nuritionist.

    • Ianuarie 28, 2015 12:21

      Sunt perfect de aceeasi parere, Ioana. Nici eu n-am mancat numai morcovi, n-as putea rezista unei asemenea frustrari. Insa „normal” poate insemna de multe ori foarte nesanatos. FOARTE! Consumate insa cu moderatie se pot introduce in alimentatie si combinatii putin mai periculoase. Dar cred ca nu poti consuma preponderent (adica aproape zilnic) treburi mai putin sanatoase si sa ai si rezultate pe masura decat daca ai un super metabolism. Si nu cred ca oameni care au asa bune arderi mai au nevoie de sala ca sa se mentina.
      Te mentii daca echilibrezi micile excese cu sport, asta am vazut si eu. Dar am vazut ca si daca exagerez cu mancarea aiurea si o las mai moale cu sportul, eforturile se evapora mai rapid decat s-au instalat!
      Multumesc pentru feedback si spor in tot ceea ce faci!

  2. Ianuarie 28, 2015 12:22

    P.S. Sfaturile publice sunt importante prin prisma faptului ca le citesc diferit tot felul de oameni si ei inteleg printre randuri ca pizza+gym=love, ca asa a functionat si la X-ulescu. Si nu, nu e asa. Ce se aplica si merge perfect punctual poate distruge complet la nivel general.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: